مسجد حضرت فاطمه (س) در فلسطین

نشانه های محبت به اهلبیت(ع) در فلسطین1

این روزها جریان وابسته به رژیم صهیونیستی و یارانشان سعی در القای سنی ناصبی بودن فلسطینی ها و دشمنی آنها با اهلبیت و ایران و ایجاد نفرت یا بی تفاوتی نسبت به مردم فلسطین در ایرانی ها به عنوان مهمترین حامی مردم مستضعف فلسطین هستند اما واقعیت چیست؟
در طی دوران حضورم در سوریه فرصتی شد تا با مردم فلسطین از نزدیک آشنا شوم ؛ کشور سوریه بیشترین میزان مهاجر فلسطینی را در جهان دارد و فلسطینی ها از تمامی حقوق یک شهروند بومی برخورداند.
یکی از فلسطینی هایی که با او آشنا شدم ؛ روحانی شیعه ای بود به نام شیخ ابراهیم بود ؛ شیخ برایم از محبت مردم فلسطین به اهلبیت می گفت و این که اکثر فلسطینی ها در دولت فاطمیون شیعه بودند و بعدها در اثر قتل عام و فشار پادشاهان عثمانی ناچار به تقیه و ابراز تغییر مذهب شدند.
در شمال الجلیل عشیره صفد زندگی می کردند که همگی شیعه و از سادات بوده اند و هنوز هم در برخی مناطق مثل سعید المصری و بیت غدوره ، بیت خضرا و زهران و ازهر همین الان نیز در منطقه بیت الاسدی و زهوری شیعیان وجود دارند. در شهر عسقلان تا پیش از اشغال آن توسط صهیونیست ها مسجد بزرگی در مقام راس الحسین وجود داشت که تا قبل از تخریب توسط بن گوریون نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، زیارتگاه مردم فلسطین بوده است .
و در مناطق مختلفی در فلسطین چون الخلیل ، تولکلم و غزه مساجدی به نام حضرت فاطمه (س) وجود دارد.
بعدها که بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم علاوه بر این مساجد ؛ در غزه محله ، خیابان و حتی مهدکودک به نام حضرت زهرا(س) وجود دارد که همگی نشانه های محبت این مردم به اهلبیت (ع) هست.

سید مهدی موسوی 5 آبان 1402